صفحه اصلی درباره ما گواهینامه ها و اعتبارنامه ها ساختار سازمانی حوزه های فعالیت تولید تراورس خدمات فنی و مهندسی پروژه ها اتوماسیون اداری تماس با ما
اتمام عملیات روسازی بتنی (اسلب ترک) پل منجیل
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۷
دسته‌بندی نشده

باعث مسرت و افتخار است اعلام کنیم امروز ۹۷/۷/۹، عملیات روسازی بتنی (اسلب ترک) پل منجیل، به دست متخصصین ایرانی و با زحمات شبانه روزی مهندسین، تکنسین های فنی، کارگران و تمامی همکاران زحمتکش شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن به اتمام رسید.

پل منجیل را بیشتر بشناسیم…

 پل منجیل در کیلومتر ۷۰۰+۱۰۱ مسیر راه آهن قزوین-رشت واقع شده است. طول این پل ۱۴۳۰ متر بوده که شامل سه دهانه ۵۶ متری، بیست دهانه ۵۰ متری، یک دهانه ۴۲ متری و یک دهانه ۴۰ متری و ۵ دهانه ۳۶ متری می‌باشد. مهمترین ویژگی این پل عبور آن از روی دریاچه سد و شهر منجیل است و معماری این پل زیبا به صورت مدرن بوده و از جذابیت بسیار بالای گردشگری و استحکام خاصی برخوردار است. مسیر عبور پل به دلیل شرایط خاص منطقه دارای دو قوس ۵۰۰ به صورت S می باشد که ماکزیمم دور در آن ۹ سانتی متر است که شرایط عبور ایمن با سرعت ۶۲ کیلومتر بر ساعت را مهیا می سازد.
روسازی اسلب تراک پل منجیل تلفیقی از طرح پیش ساخته ژاپنی شینکانسن است که اولین بار در سال ۱۹۷۲ با تراورس ها و روش سیستم بتن درجای رهدا اجرا گردیده است.

عملیات روسازی بتنی (اسلب ترک) پل منجیل شامل ۱۳۲ تن آرماتور، ۱۴۰۰ متر مکعب بتن، ۵۷۲ مترمربع قالب، ۲۳۸۳ عدد تراورس دی‌بلوک و ۴۲۹۰ مترمربع الاستومر می باشد که بتن ریزی آن در مدت ۱۹ روز کاری و در شرایط سخت، با سرعت باد گاها ۲۰ متر بر ثانیه، در ارتفاع بیش از ۳۰ متر با استفاده از پمپ دکل و با زحمات بیش از ۴۰ نفر از پرسنل زحمت کش شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن به اتمام رسید.

مدیرعامل شرکت در پیامی ضمن تبریک اتمام عملیات روسازی بتنی (اسلب تراک) پل منجیل، از زحمات شبانه روزی همکاران این پروژه تقدیر و تشکر کردند.

قسمتی از پیام : 

با سلام و احترام و تشکر از زحمات شما عزیزان

حماسه ای دیگر آفریدید و اثری ماندگار در راه آهن کشور عزیزمان خلق کردید.
خدمت بزرگ شما به مردم غیور ایران اسلامی و صنعت حمل و نقل کشور، ماندگار و مثال زدنی خواهد ماند.
درود خدا بر همت و غیرت شما…